Kirjattuani itseni ulos hotellista tarkastin ensimmäiseksi mopon matkatavaratelineen pultit. Ne olivat taas löystyneet ja kiristin ne.
Ajoin sitten vähän matkaa etelään Ratchiyothinille. Siellä oli Hondan myynti- ja huoltoliike, jossa ajattelin teettää vehkeelle tuhannen kilometrin huollon. Pari puolikasta mopoa oli korjattavana ja niiden kimpussa hääräsi mies. Lisäksi myymälään vaikutti kuuluvan toimisto, ja toimistossa oli arvokkaan näköinen harmaapäinen herrasmies. Menin toimistoon ja esitin asiani. Öljyt pitäisi vaihtaa, öljynsuodatin samoin. Mies sanoi, että tällä hetkellä öljynvaihdosta vastaava mekaanikko on syömässä riisiä (kello oli vähän yli 12) ja palaisi yhden aikaan. Hän teki kuitenkin minulle paperit valmiiksi. Minulta kysyttiin, oliko minulla rekisteriote. Se ei ollut mukanani, mutta olin ottanut siitä valokuvan. Öljyjen lisäksi mies halusi tarkastaa jonkin voimansiirron osan tai jotain. Kaiken kaikkiaan operaatiolle tulisi hintaa 1390 bahtia. Ei suoranaisesti ilmaista, mutta ei tämä yllätyksenä tullut. Minulle on koko ikäni jankutettu kuinka kallista kulkuneuvon omistaminen on.
Jätin mopon kauppaan ja menin CentralWorldiin BTS:llä. En olisi halunnutkaan ajaa enää senttiäkään. Kävin parissa japanikaupassa, mutta en löytänyt mitään kiinnostavaa. Lego-kaupassa oli sentään myytävänä TNG-aikainen USS Enterprise ja mukana olivat Lego-ukkoina muun muassa Worf, LaForge, Riker, Data, Wesley ja tietysti Picard.
Eilen sain tiedon siitä, että kotonani oleva paketti oli laitettu palautukseen. Minua huolestuttaa hieman se, että Lazada ei vieläkään ole ilmoittanut paketin olevan palautettu eikä seurantakoodi ole aktivoitunut. Seurannan aktivoitumisessa voi teoriassa mennä useampi päivä, mutta silti. Toivottavasti mikään ei ole mennyt pieleen, kyseessä ovat aika isot rahat. Olisi pitänyt yksinkertaisesti pitää paketti kotona ja aktivoida palautus vasta reissulta palattuani tai vaihtoehtoisesti ottaa loota mukaan ja lykätä se postiin vaikka Ratchaburissa. Ensimmäiseen tapaan ei kuitenkaan olisi ollut mitään syytä jos tämä palautus olisi toiminut samoin kuin ensimmäinen, ja kun asian todellinen laita selvisi oli jo myöhäistä. Toinen tapa puolestaan olisi vaatinut isomman tavaratilan kuin mitä käytettävissäni oli, eikä ollut takeita että palautus voitaisiin todella tehdä mistä päin maata hyvänsä.
Kuljin BTS:llä takaisin Ratchayothinille, mutta olin niin ajatuksissani, että menin yhden aseman liian pitkälle ja jouduin matkustamaan toisella junalla takaisinpäin.
Mopoa oli siirretty kaupan pihalla, eli oletin, että se oli huollettu. Vein kuitin liikkessä istuvalle naisihmiselle ja maksoin laskun. Keksin myös antaa hänelle mopon mukana tulleen kirjasen, johon hän kirjasi tehdyt huollot. Seuraava määräaikaishuolto olisi kuudentuhannen kilometrin kohdalla.
Sehän oli sujuvaa palvelua. Mies Lännestä suosittelee Honda Ratchayothinia.
Menin seuraavaan hotelliin toivoen, että se olisi hiljaisempi kuin edellinen. Ei ollut. Ihmisten ääniä en kuullut, mutta liikenteen ääniä kyllä. Don Mueangin kenttä oli myös muuttanut toimintaansa ja toisin kuin eilen, nyt koneet nousivat nousivat kentältä etelään päin. Niiden moottorit kävivät siis täydellä teholla niiden lentäessä suoraan tämän rakennuksen yli.
Ilmastointilaite pitäisi myös puhdistaa. Ilma haisee ummehtuneelta.
